• آدرس: تهران - شهریار - میدان جهاد - ابتدای بلوار شورا-كوچه خزايي پلاك60------------شماره تماس: 02165274739

کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال اسپیرال گالوانیزه


در این مطلب قصد داریم در مورد کانال اسپیرال گالوانیزه صحبت کنیم. کانال های اسپیرال گالوانیزه و ابزار لازم از ضروریات صنعت تهویه مطبوع محسوب می شوند. این کانال ها در فرآیند تصفیه فاضلاب برای ایجاد یک سیستم تهویه استفاده می شوند و استفاده از آنها هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می شود. در این مقاله به معرفی اسپیرال گالوانیزه، ساختار و کاربرد آن، مزایای این لوله ها، انواع اتصالات و قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه و عوامل موثر بر قیمت تمام شده می پردازیم.

 

کانال اسپیرال چیست

 کانال اسپیرال در شهریار

شماره تماس: 09100900610

امروزه کانال اسپیرال گالوانیزه یکی از مهم ترین بخش های صنعت تهویه به حساب می آید. همچنین یکی از سریع ترین و ارزان ترین کانال های فلزی است که به طور گسترده در صنعت تهویه استفاده می شود. این محصول ظاهر خوبی دارد و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر کانال های هوا دارد.

بنابراین استفاده از آن در صنعت تهویه مطبوع اجتناب ناپذیر شده است. این تعداد محدودی از مزایای استفاده از کانال های اسپیرال می باشد.
این کانال ها با استفاده از ورق گالوانیزه، آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ و با قطر 100 تا 2500 میلی متر و طول 0.5 تا 6 متر با طول انشعاب استاندارد 3 متر تولید می شوند. محدوده ضخامت کانال بسته به نوع تسمه متفاوت است و عمدتا در ضخامت های 0.6، 0.8، 1، 1.25 و در برخی موارد 1.5 میلی متر تولید می شود.

اسپیرال یک نوع کانال با ظاهری گرد می‌باشد. نوع دیگری از کانال با ساختار گرد وجود دارد که دارای بدنه‌ای انعطاف‌پذیر می‌باشد. این کانال به نام کانال فلکسیبل شناخته می‌شود.

 

عایق کاری روی سطح کانال اسپیرال گالوانیزه

اینگونه کانال‌ها به چند روش قابل نصب می‌باشند؛ به صورت توکار، داخل داکت و یا به صورت روکار. در بین انواع روش‌های موجود، نصب اسپیرال گالوانیزه در درون داکت، بسیار رایج‌تر می‌باشد.

پس از نصب این کانال‌ها باید یک سری نکات رعایت شوند تا از به وجود آمدن استهلاک در سطح آن‌ها، جلوگیری شود. ابتدا باید توجه داشته باشید که در بین کانال‌های گالوانیزه و مصالح ساختمانی، کمی فاصله باشد. همچنین باید بدانید که تنها بخشی از کانال رفت و برگشت که از فضای گرم شده عبور می‌کنند، باید عایق کاری شوند.

عایق کاری سطح کانال‌های اسپیرال گالوانیزه با استفاده از 4 نوع ماده صورت می‌پذیرد که بسته به نوع ماده، قیمت کانال متفاوت خواهد بود:

  1. عایق حرارتی
  2. عایق صوتی
  3. عایق رطوبتی
  4. عایق الاستومری

عایق کاری حرارتی

اینگونه عایق‌ها اکثراً از موادی ساخته می‌شوند که در برابر عبور گرما از مقاومت بالایی برخوردار هستند؛ علت این کار این است که کانال مد نظر قرار است یا در محیط گرمی نصب شود و یا برای انتقال مواد گرم (آب، هوا و … گرم) مورد استفاده قرار بگیرد. به صورت کلی هدف از عایق کاری حرارتی کانال فلکسیبل این از که از اتلاف انرژی جلوگیری شده و در مصرف سوخت، صرفه جویی شود. انواع پشم شیشه و پشم سنگ از رایج‌ترین مواد عایق بندی حرارتی می‌باشند.

عایق کاری صوتی

نوع دیگر عایق کاری، عایق کاری صوتی می‌باشد که از انتقال صدا جلوگیری می‌کند. این روش به کنترل آلودگی‌های صوتی حاصل از کار کردن فن‌ها، موتورها و حتی صدای عبور مواد داخل کانال جلوگیری خواهد کرد.

عایق کاری رطوبتی

یکی از مشکلاتی که باعث استهلاک زود هنگام کانال‌های گالوانیزه می‌شود، نفوذ رطوبت به داخل آن‌ها می‌باشد. جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل کانال‌ها، از روش عایق کاری رطوبتی استفاده می‌شود؛ عایق‌های ضد رطوبت مانع ورود رطوبت خواهند شد. لاستیک و پلاستیک، مواد آغشته به قیر، گونی و ضد زنگ از اصلی‌ترین مواد عایق‌های رطوبتی به شمار می‌روند.

عایق الاستومری

با توجه به اهمیت بالای پاکیزگی محیط زیست و سلامت انسان‌ها، امروزه استفاده از عایق الاستومری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این عایق به وسیله تکنولوژی بالایی که در چرخه ساخت آن به کار گرفته می‌شود، نسبت به دیگر عایق‌ها از امتیازات بالاتری برخوردار می‌باشد. این عایق بر روی سطح کانال‌های اسپیرال گالوانیزه نصب شده و به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی عالی عمل می‌کند.

 

بیشتر بدانید: بهترین سیستم تهویه کافی شاپ

4نکته‌ طلایی درباره کانال‌ اسپیرال

  1. در بین انواع وسایل در صنعت انتقال هوا و تهویه مطبوع، اسپیرال گالوانیزه یکی از مهم‌ترین تجهیزات در این صنعت بوده و در بین انواع کانال‌ های گرد، جزو پرکاربردترین‌ ها می‌باشد.
  2. این کانال از به هم تنیدگی مارپیچ مانند تسمه ورقی گالوانیزه تولید می‌شود.
  3. بسته به نیاز مشتری، درخواست بازار و شرایط محیطی که این کانال قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرد، نصب آن می‌تواند متفاوت باشد.
  4. اسپیرال در کلیه قطرها و در ضخامت‌های مختلف ورق و در طول‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شود. به همین دلیل است که این کانال جزو پرکاربردترین‌ها می‌باشد.

کنترل سر و صدا در کانال اسپیرال

در کانال‌های تهویه مطبوع مانند کانال‌های چهارگوش (مربعی یا مستطیلی معمولی)، به خاطر طنینی که در اثر اختلاف فشار در داخل کانال به وجود می‌آید، برخی از اوقات این کانال‌ها مقداری آلودگی صوتی را ایجاد می‌کنند که باعث آزار ساکنین خواهد شد. ولی در کانال‌ های اسپیرال به خاطر ساختار و طراحی خاصی که دارند، این مشکل به صورت کامل رفع شده است. در واقع اگر شما اقدام به نصب کانال اسپیرل نمایید، هیچگونه آلودگی صوتی را از آن نخواهید شنید.

مجموعه سپهر تهویه یکی از بهترین تولید کنندگان کانال‌های انتقال هوا از جمله کانال‌ اسپیرال می‌باشد. این مجموعه بهترین محصولات را با سرعتی بالا و در هر تعداد که مشتری نیاز داشته باشد، بدون هیچگونه مشکلی آماده و به مشتری تحویل خواهد داد.

 

کانال تهویه مطبوع چیست؟

کانال اسپیرال تهویه مطبوع

شماره تماس: 09100900610

به نوعی کانال جهت انتقال هوا، کانال تهویه مطبوع گفته می‌شود. وظیفه این کانال، انتقال هوای سرد، گرم و هوای تازه به داخل سازه یا تخلیه هوای آلوده داخل سازه به بیرون می‌باشد. کانال‌های تهویه مطبوع با ساختارهای متفاوتی (گرد، مربع، مستطیل) ساخته می‌شوند؛ یکی از انواع کانال‌های تهویه مطبوع که دارای ساختاری گرد است، اسپیرال گالوانیزه می‌باشد که قیمت هر یک از کانال‌ها مانند قیمت اسپیرال نسبت به دیگر کانال‌ها، متفاوت است. ابعاد کانال گرد بسته به میزان دبی و جریان هوای عبوری از کانال تهویه مطبوع، متفاوت می‌باشد.

به هنگام کانال‌کشی می‌توان از انواع زانویی و قطعات جهت تغییر مسیر کانال یا تقسیم یک کانال به چند کانال استفاده کرد؛ قطعات زانویی باید گونه‌ای باشند که مشکلی در افت فشار به وجود نیاورند. همچنین سطح مقطع کانال به هنگام کانال‌کشی باید به گونه‌ای باشد که کم‌ترین فضای ممکن را اشغال کرده و هم سرعت انتقال هوا به حد مناسبی برسد و هم صدا، ارتعاشات و افت فشار زیادی نداشته باشد.

در برخی از موارد خاص، کانال‌ها را عایق‌بندی می‌کنند تا اتلاف انرژی به کم‌ترین حد خود برسد. که در ادامه بیش‌تر در مورد عایق‌بندی کانال تهویه مطبوع، بحث خواهیم کرد.

جلوگیری از اتلاف انرژی

سیستم کانال‌های عادی به صورت نرمال، حدود 25 تا 40 درصد از انرژی سرمایش و گرمایش خود را در نزدیکی دستگاه تهویه هوا از دست می‌دهند. در سازه‌هایی که کانال‌های تهویه مطبوع آن در محیط‌های بسته مانند زیر قرار دارند، مقدار انرژی کم‌تری را هدر می‌رود. اما در صورتی که سیستم‌های کانال‌کشی در محیط‌های باز مانند سقف یا شیروانی باشد، میزان هدر رفتن انرژی، بیش‌تر خواهد شد.

 

شبکه برگشت هوا

کانال اسپیرال و شبکه برگشت هوا

شماره تماس: 09100900610

به ازای 100 درصد هوایی که وارد سیستم‌های تهویه مطبوع می‌شود، 20 درصد آن هوای تازه و 80 درصد هوای برگشتی می‌باشد؛ کانال‌ های برگشتی کاملاً مشابه با کانال‌های رفت می‌باشند. جهت نصب دریچه‌های برگشت، باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مسیرهای خروجی باید از دریچه اصلی بلندتر باشد؛ این به آن معنا است که هوا پس از خارج شدن از دریچه اصلی باید در اتاق جریان یابد و پس از آن به دریچه برگشت برد؛ در صورتی که این مسیر کوتاه باشد، عملکرد سیستم ضعیف خواهد شد. اجرای روش‌ های شبکه برگشت کانال‌های هوا اسپیرال به شرح زیر می‌باشند:

  1. در اولین روش در هر یک از اتاق‌های داخل ساختمان یا سازه، یک کانال گالوانیزه برای رفت و یک کانال دیگر برای برگشت قرار داده شده است. در روش اول دو اشکال بزرگ وجود دارد؛ اول اینکه مقدار و هزینه کانال کشی این روش زیاد می‌باشد و دوم اینکه به دلیل تقاطع کانال‌های رفت و برگشت در این روش، ارتفاع سقف کاذب زیاد می‌شود.
  2. دومین روش به این صورت است که از راهرو و هال به عنوان تجمیع کننده کانال هوای برگشت استفاده شده و دریچه برگشت هوا در بخش پایین قرار داشته و از یک یا چند مسیر راهرو یا هال، هوای برگشتی توسط کانال‌های گرد گالوانیزه به دستگاه تهویه بر خواهد گشت.
  3. آخری روش به صورتی است که در آن از سقف کاذب به عنوان یک جمع کننده هوای برگشتی استفاده شده و پس از آن، هوای برگشتی توسط یک یا چند دریچه به دستگاه باز خواهد گشت.

 

نحوه ساخت کانال اسپیرال

کانال اسپیرال یا Spiral Duct یکی از انواع کانال‌های هواکش ساختمان است که از طریق پیچیدن نوار فلزی به شکل اسپیرال ساخته می‌شود. در این روش، نوار فلزی از نوع گالوانیزه یا استیل با ضخامت مشخصی قطع و به شکل اسپیرال پیچیده می‌شود. سپس با جوش دادن لبه‌ها و روکش دادن رنگ و روغن ضد زنگ، از آن به عنوان کانال هواکشی استفاده می‌شود.

در مراحل ساخت کانال اسپیرال به طور کلی عبارتند از:

  • برش نوار فلزی به طول مورد نیاز برای پیچیده شدن به شکل اسپیرال
  • پیچیدن نوار فلزی به شکل اسپیرال با استفاده از دستگاه های خاص
  • جوش دادن لبه ها توسط دستگاه های جوشکاری

روکش دادن رنگ و روغن ضد زنگ به کانال لازم به ذکر است که ساخت کانال اسپیرال به دلیل پیچیدگی بیشتر نسبت به سایر نوع کانال‌های هواکش، هزینه بیشتری دارد.

کانال اسپیرال گالوانیزه اکسپوز

کانال اسپیرال گالوانیزه اکسپوز

شماره تماس: 09100900610

جهت داشتن جلوه زیباتر نمای کانال گالوانیزه اکسپوز، می‌توانیم برای انشعابات کانال از جمله انشعابات گرد و چهار گوش از ساختار خود کانال گالوانیزه استفاده میکنیم.

بنابراین، اگر دهانه انشعاب کانال، چهار گوش باشد می‌توان شابلون یک قالب چهار گوش را بر اساس اندازه دریچه چهار گوش تهیه کرد و بر روی قوس کانال گالوانیزه جانمایی و برش کاری کرد و فضای دریچه چهار گوش قوس‌دار را روی کانال تعبیه کرد و بدون هیچ واسطه‌ای، دریچه قوس‌ دار را روی کانال مد نظر جایگذاری کرد. در این حالت هیچ زائده‌ای به عنوان انشعابات کانال در خارج از سطح بدنه کانال گالوانیزه اسپیرال و همچنین خارج از افق کانال گالوانیزه اسپیرال، دیده نخواهد شد.

همچنین در صورتی که دهانه انشعاب کانال گالوانیزه مد نظر ما به صورت گرد باشد، می‌توان سطح اصلی کانال گرد گالوانیزه را به شکل گُرده ماهی کوچک به عنوان رابط، دریچه گرد را در محل مورد نظر نصب نمود. این روش کاربرد بیش‌تری در فضاهایی که سقف آن‌ها دارای ارتفاع کمی است، دارد.

کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال گالوانیزه یکی از استاندارد ترین و پرفروش ترین محصول سپهرتهویه می باشد که با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌شود. اگر قصد خرید این کانال را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران سپهر تهویه در ارتباط باشید.

کانال اسپیرال گالوانیزه، یکی از انواع کانال های فلزی است که برای انتقال هوا، گاز و مایعات در سیستم های تهویه، تهویه مطبوع، تصفیه هوا و صنایع مختلف استفاده می شود. این کانال ها از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته می شوند که از طریق یک دستگاه اسپیرالیزه شده و به شکلی صاف و بدون درز تولید می شوند.

مزیت اصلی کانال اسپیرال گالوانیزه، مقاومت بالا در برابر خوردگی، سایش و ضربه است. همچنین به دلیل ساختار صاف و بدون درز، جریان هوا و مایعات در این کانال ها به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد و از احتمال ایجاد موانع و مشکلات در جریان حرکتی جلوگیری می کند.

در خرید کانال اسپیرال گالوانیزه، باید به نکاتی مانند ضخامت ورق، قطر کانال، کلاس فشار و مقاومت خوردگی دقت کرد و با توجه به نیاز خود، بهترین مدل کانال را انتخاب کرد. همچنین مهم است که از تامین کنندگان معتبر و با تجربه در این زمینه خرید کنید تا از کیفیت و اصالت محصول اطمینان حاصل کنید.

جهت کسب اطلاع دقیق قیمت کانال از سایت سپهر تهویه دیدن فرمایید تا از تمامی اطلاعات محصول به همراه قیمت مطلع شوید.

 

قیمت لوله اسپیرال گالوانیزه

قیمت لوله اسپیرال گالوانیزه به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه و نرخ ارز ممکن است متغیر باشد. همچنین، قیمت لوله اسپیرال گالوانیزه بسته به قطر، ضخامت و طول لوله، تعداد و نوع پلیت های گالوانیزه استفاده شده در ساخت لوله و شرایط بازار متفاوت است. برای دانستن قیمت دقیق لوله اسپیرال گالوانیزه، بهتر است با تامین کنندگان و فروشندگان معتبر تماس حاصل کرده و از آنها قیمت را بپرسید.

 

انواع لوله اسپیرال

لوله اسپیرال گالوانیزه یکی از انواع لوله های فلزی است که در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، ساختمانی و خودروسازی استفاده می‌شود. بسته به نوع کاربرد، انواع مختلفی از لوله اسپیرال وجود دارد که عبارتند از:

لوله اسپیرال گالوانیزه ترکیبی: این نوع لوله از طریق اتصال دادن دو قسمت متفاوت از لوله تشکیل می‌شود که قسمت متصل شده آن گالوانیزه شده است.

لوله اسپیرال گالوانیزه معمولی: این نوع لوله با استفاده از یک ورق گالوانیزه تشکیل می‌شود که پس از پیچیدن و جوش دادن به شکل اسپیرال در می‌آید.

لوله اسپیرال روغنی: این نوع لوله برای انتقال روغن و گاز به کار می‌رود و از جمله خصوصیات آن می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار و خوردگی اشاره کرد.

لوله اسپیرال شکاف‌دار: این نوع لوله در سیستم‌های تهویه مطبوع، تصفیه آب و صنایع غذایی کاربرد دارد و دارای شکاف‌هایی است که به جریان هوا و آب کمک می‌کند.

لوله اسپیرال ضد آتش: این نوع لوله با استفاده از ورق‌های فولادی با کیفیت بالا و پوشش ضد آتش تولید می‌شود که در محیط‌های با خطر آتش‌سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خرید لوله اسپیرال

برای خرید لوله اسپیرال می‌توانید به فروشگاه‌های لوله فلزی مراجعه کنید و با مشاوران فنی و فروش آن‌ها در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از طریق سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های فروش آنلاین نیز لوله اسپیرال را خریداری کنید. قبل از خرید، بهتر است اطلاعات کاملی از مشخصات فنی و قیمت را از فروشنده یا مشاور فنی دریافت کنید و با تحقیق در مورد کیفیت و قیمت‌های موجود در بازار، انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که خرید لوله اسپیرال با کیفیت و استاندارد، تضمینی برای عمر و عملکرد بهتر سیستم شما است.

ساختار کانال اسپیرال

کانال اسپیرال یا Spiral Duct یک نوع کانال هوا است که به صورت استوانه‌ای ساخته می‌شود. ساختار این کانال شامل چندین لایه است که هر کدام با یکدیگر جوش داده شده‌اند. لایه داخلی و خارجی از جنس فولاد گالوانیزه بوده و لایه وسطی از جنس عایق حرارتی مانند شیشه‌کربن، پلی‌یورتان،فایبرگلاس و … است که به طور کلی این عایق‌ها باعث حفظ دمای هوا درون کانال می‌شوند. همچنین از چسب کردن و نسوز کردن لایه‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شود تا عدم نفوذ هوا در کانال تضمین شود.

ساختار اسپیرال برای حفظ کیفیت هوا و همچنین رعایت استانداردهای صنعتی طراحی شده است. برای مثال طراحی کانال به گونه‌ای است که باعث کاهش سطح انتقال حرارتی شده و همچنین جریان هوا را تسهیل می‌کند. این ساختار به دلیل تنوع در اندازه و شکل و همچنین مقاومت بالا، برای سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها بسیار مناسب است.

 

مقایسه کانال اسپیرال با کانال های چهارگوش سنتی

کانال اسپیرال گالوانیزه نسبت به کانال های چهارگوش سنتی دارای ویژگی هایی است که آن را به یک گزینه جذاب در مقایسه با سایر روش های توزیع هوا در ساختمان تبدیل کرده است. از جمله ویژگی های این کانال می توان به جذابیت ظاهری آن، هزینه نصب کمتر، راحتی نصب و اتصالات سریع و آسان، عدم نشت هوا، کاهش هزینه های عملیاتی، افت فشار پایین، قابلیت استفاده از قطعات استاندارد و سفارشی و قابلیت ساخت با مواد مختلف اشاره کرد. همچنین، ساختار گرد کانال اسپیرال باعث جریان بهینه هوا در داخل آن می شود و این باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش کارایی سیستم تهویه مطبوع می شود.

 

اجرت ساخت و نصب کانال

هزینه ساخت و نصب کانال اسپیرال گالوانیزه به عوامل مختلفی مانند مساحت ساختمان، تعداد اتاق‌ها، تعداد سیستم‌های تهویه، فاصله بین تجهیزات، نوع مواد مصرفی و … بستگی دارد و به صورت دقیق قابل تخمین نیست. برای این منظور، باید با شرکت‌های مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند تماس گرفته و قیمت را برای ساخت و نصب کانال اسپیرال گالوانیزه در ساختمان خود بدانید. همچنین باید توجه داشت که تجهیزات مورد نیاز برای نصب کانال اسپیرال شامل اتصالات، تبدیلات، فلنج‌ها و… نیز هزینه دارند که در مجموع باید به هزینه کل احتمالی اضافه شوند.

 

 

قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه

شماره تماس: 09100900610

 

 

 

کدام کانال اسپیرال بهتر است؟

کانال اسپیرال گرد استاندارد از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود و به نسبت کانال چهارگوش جدیدتر و بروزتر می باشد. این کانال نشتی هوا را به حداقل می‌رساند و بهترین انتخاب برای فن ها است.

همانطور که بیان کردیم کانال اسپیرال گرد در ارتفاع های بالا نصب می‌شود و از پیچیدگی ظاهری برخوردار نمی‌باشد. اما کانال چهارگوش حالت پذیری کمتری دارد و نصب آن کمی دشوار تر از کانال گرد می باشد.

کانال چهارگوش به نسبت کانال گرد قدیمی تر می باشد. به همین دلیل کمتر از کانال گرد مورد استقبال قرار می‌گیرد. در نهایت هر دو مدل از برتری خاص خودشان برخوردار هستند و تفاوت اصلی آن ها در سال ساخت و ارتفاع قابل نصب است.

 

کانال اسپیرال کرج

شماره تماس: 09100900610

مزایای کانال اسپیرال

اصلی‌ترین مزایای کانال اسپیرال به شرح زیر می‌باشند:

  • عدم وجود محدودیت در طول لوله اسپیرال گالوانیزه
  • هزینه تولید پایین نسبت به لوله های درز طولي و مستقيم
  • عدم نیاز به تجهیزات سنگین برای تولید
  • به علت داشتن خواص مکانیکی مواد اولیه، دارای استحکام و قدرت بیشتر
  • نصب و اجرای مقرون‌ به‌ صرفه
  • ظاهری زیبا و جذاب
  • تنوع در اندازه و جنس
  • نگهداری آسان
  • لوازم جانبی گسترده
  • صدای تولید شده کم
  • افت فشار کمتر
  • اتلاف انرژی کمتر
  • قابلیت پیش ‌ساخته شدن کانال ‌ها و اتصالات و انبار کردن آسان آن ‌ها
  • عدم نشتی هوا
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • دوستدار محیط ‌زیست

نحوه اتصال قطعات داکت (کانال) گالوانیزه اسپیرال چگونه است؟

این داکت‌های گالوانیزه اسپیرال جدا از کانال‌های راسته یا مستقیم شامل قطعات دیگر مانند انواع تبدیل‌ها، سه راهی، چهار راهی، زانویی و … می‌باشند. روش اتصال قطعات مجرای مارپیچ بسیار حائز اهمیت است که در سه مدل فلنج، اتصال نر-ماده و یا اتصال روکش و واشر مناسب انجام می شود. جهت اتصال این قطعات به داکت گالوانیزه اسپیرال و یا متصل کردن دو قطعه از این داکت‌ها، می‌توان از 3 روش استفاده کرد:

اتصال فیتینگی

ساده‌ترین روش اتصال بین دو قطعه داکت گالوانیزه اسپیرال، اتصال فیتینگی می‌باشد. در صورتی که بخواهیم دو قطعه از کانال گالوانیزه اسپیرال را به صورت مستقیم به یکدیگر متصل کنیم، باید از یک رابط استوانه‌ای به نام رابط اسپیرال استفاده کنیم که از هر دو طرف در ساختار این داکت گرد وارد شده و نقش یک اتصال دهنده را ایفا می‌کند.
در صورتی که نیاز باشد که داکت مد نظر ما به قطعاتی مانند تبدیل‌ها، زانویی، سه راه، چهار راه و … متصل شود، باید قطر آن‌ها نسبت به قطر بخش داخلی کانال مد نظر، در حدود 2 تا 3 میلی‌متر، کم‌تر باشد تا بتواند در داخل داکت گالوانیزه گرد به صورت تداخلی و فیتینگی جانمایی شود.

اتصال فلنجی

اتصال دوم به نام اتصال فلنجی شناخته شده که این نوع اتصال اکثراً در قطرهای 40 سانتی‌متر به بالا انجام می‌شود. در این روش در هر دو طرف داکت گرد و قطعه مربوطه، فلنج تعبیه شده و این فلنج‌ها با استفاده از تعدادی پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند و در نهایت یک ارتباط فلنجی در ساختار لاین کانال به وجود خواهد آمد.

همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که مدل فلنج اتصال نیز از دو نوع متفاوت می‌باشد. اولین نوع فلنج از جنس نبشی و دومی نیز، فلنج از جنس تسمه ورقی می‌باشد.

اتصال بوش فیتی

آخرین نوع از اتصال‌ها، اتصال بوش فیتی بوده که در واقع ماهیت فیتینگی داشته و در دهانه قطعاتی که قرار است در درون ساختار داکت اسپیرال قرار گیرد، استفاده می‌شود. این قطعه پلاستیکی خاردار در فاصله 3 سانتی‌متری دهانه قطعاتی که به کانال گالوانیزه متصول شده‌اند، به صورت پرسی قرار داده می‌شود و پس از نصب این قطعه در داخل کانال، موجوب هوابندی کامل نقطه اتصال خواهد شد.

بسته به نوع اتصالی که کانال دارد، قیمت کانال نیز متفاوت خواهد بود.

 

انواع اتصالات کانال اسپیرال گالوانیزه

اتصالات کانال اسپیرال گالوانیزه

شماره تماس: 09100900610

وظیفه اتصالات کانال اسپیرال گالوانیزه، تقسیم و توزیع هوا، تغییر مسیر دادن به کانال و یا تبدیل مقطع کانال می‌باشد. این اتصالات بسته به نیاز پروژه، از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند. به طور کلی، اتصالات کانال از جنس ورق استیل یا ورق گالوانیزه و یا ورق آلومینیوم می‌باشد.

جهت اجرای کانال  از قطعات بسیار از جمله این قطعات می‌توان به زانویی، سه راه، چهار راه، تبدیل، شلواره و در پوش‌ها که با اتصالاتی مانند فلنچ، رابط، گسکت و اور لپ به لاین اصلی کانال متصل می‌شوند، استفاده می‌شود.

در ادامه برای شما چند نمونه از انواع قطعاتی که می‌توان از آن‌ها در اجرای کانال استفاده کرد را فراهم کرده‌ایم:

زانوی گرد

یکی از انواع قطعاتی که در اجرای بسیاری از کانال‌های اسپیرال مورد استفاده قرار می‌گیرد، زانویی می‌باشد که در زوایای مختلفی طراحی و تولید می‌باشد. از زانویی‌ها جهت تغییر مسیر کانال‌های اسپیرال گالوانیزه استفاده می‌شود. انواع زانویی به شرح زیر می‌باشند:

  1. زانوی ۹۰ درجه غیر هم قطر(چپقی)کانال اسپیرال
  2. زانویی ۹۰ درجه هم قطر کانال اسپیرال
  3. زانوی ۴۵درجه غیر هم قطر کانال اسپیرال
  4. زانویی ۴۵ درجه هم قطر کانال اسپیرال
  5. زانوی “اِس یا S” شکل کانال اسپیرال
  6. زانو با زوایا و قطر های متغیر کانال اسپیرال

سه راه گرد

نوع دیگر اتصالاتی که در اجرای کانال‌های اسپیرال مورد استفاده قرار می‌گیرد، سه راه می‌باشد که همانند زانویی، دارای زوایای مختلفی می‌باشد. هنگامی می‌خواهند یک کانال ورودی به چند خروجی متصل شود، از سه راه‌ها استفاده می‌شود. این قطعه، یک کانال تک مسیره را به چند مسیره تبدیل خواهد کرد. انواع سه راه در این کانال‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  1. سه راه ۹۰ درجه غیر هم قطر
  2. سه راه ۹۰ درجه هم قطر
  3. سه راه ۴۵ درجه غیر هم قطر
  4. سه راه ۴۵ درجه هم قطر
  5. سه راه شلوار ۹۰ درجه غیر هم قطر
  6. سه راه شلوار ۹۰ درجه هم قطر
  7. سه راه شلوار ۴۵ درجه غیر هم قطر
  8. سه راه شلوار ۴۵ درجه هم قطر
  9. سه راه شلوار چهارگوش به گرد
  10. سه راه “تی سی” کانال اسپیرال

 

تبدیل کانال اسپیرال

تبدیل کننده یا مبدل‌ها، نوعی دیگر از اتصالات به هنگام نصب این کانال‌ها هستند. کانال‌های اسپیرال دارای ساختاری گرد هستند که با استفاده از این تبدیل‌ها می‌توان یک کانال ساختار گرد به ساختار دیگری مانند چهارگوش تغییر داد. انواع تبدیل‌های ساختار گرد به شرح زیر می‌باشند:

  1. تبدیل گرد به گرد یک طرفه
  2. تبدیل گرد به گرد متقارن
  3. مبدل گرد به نیم گرد
  4. تبدیل گرد به گرد مورب
  5. تبدیل گرد به چهار گوش مورب
  6. مبدل گرد به چهار گوش در زاویه ۹۰ درجه
  7. تبدیل گرد به چهار گوش متقارن
  8. تبدیل گرد به چهار گوش یکطرفه

کلاهک کانال اسپیرال

یکی دیگر از اتصالات به کار گرفته شده در نصب برخی از کانال‌ های اسپیرال، کلاهک‌ها می‌باشند. کلاهک‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که بسته به نوع آن، قیمت کانال متفاوت خواهد بود. انواع کلاهک در این کانال به شرح زیر هستند:

  1. کلاهک اچ چهارگوش
  2. کلاهک اچ گرد
  3. کلاهک آلمانی
  4. کلاهک چینی

 

انواع زانوهای کانال گرد اسپیرال

شماره تماس: 09100900610

نصب کانال اسپیرال چگونه می باشد؟

با توجه به مکانیزه بودن و روند ساخت کانال های هوا، ذکر این نکته ضروری است که دستمزد ساخت و نصب کانال های هوا به اندازه گذشته بالا نیست. امروزه با پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی، از ماشین آلات و تجهیزات مدرن و جدید برای ساخت لوله های هوا استفاده می شود که می تواند در مدت زمان کوتاهی لوله های مختلفی تولید کند. به بازار مصرف عرضه می شود.
اما به طور کلی می توان گفت که هزینه ساخت و نصب یک کانال هوا با توجه به پارامترهای مختلفی از جمله مواد، نوع، اندازه و شرایط نصب کانال و … تعیین می شود.

 

کاربرد کانال اسپیرال گالوانیزه

کاربرد کانال اسپیرال کرج

شماره تماس: 09100900610

با توجه به مزایای زیادی که می توان برای کانال گالوانيزه برشمرد، استفاده از کانال گالوانیزه در بسیاری از زمینه ها قابل مشاهده است. از جمله مکان هایی که می توان از این نوع کانال ها استفاده کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانال ‌هایی که به‌ صورت اکسپوز (نمایان) در رستوران ‌ها و کافی ‌شاپ ‌ها وجود دارد.
  • باشگاه ‌های ورزشی و استادیوم‌ ها
  • بیمارستان ‌ها
  • سرویس ‌های بهداشتی
  • آشپزخانه ‌های صنعتی
  • سوله ‌های صنعتی
  • ساختمان ‌های مسکونی
  • کارخانه ‌ها
  • مراکز اداری – تجاری
  • فرودگاه ‌ها
  • پایانه‌ های مسافربری
  • تونل‌ ها
  • سیستم‌ های تخلیه بخارات و گازهای سمی
  • سیستم شوتینگ زباله
  • سیستم انتقال پودر و دانه‌ های غلات

 

هزینه کانال اسپیرال

قیمت کانال اسپیرال

شماره تماس: 09100900610

قیمت اسپیرال مانند سایر تجهیزات و سازه های فلزی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا به اختصار به آنها می پردازیم.

اولین عاملی که قیمت یک کانال اسپیرال را تعیین می کند ورق های ساخته شده آن می باشد.

فاکتورهای بعدی ابعاد و ضخامت ورق مورد استفاده در ساخت کانال می باشد. هر چه طول، قطر و ضخامت کانال مورد نیاز بیشتر باشد، مقدار فلز استفاده شده بیشتر و هزینه آن بیشتر می شود.

از طرفی باید توجه داشت که قطعات و اتصالات کانال اسپیرال به روش های مختلفی به هم متصل می شوند. اگر اتصالات با روش‌های معمولی یا همپوشانی انجام شوند هزینه کمتر خواهد بود. اما اگر با روش‌های فلنجی یا رابط مستقیم متصل شوند، هزینه بیشتر خواهد بود.

شما می توانید جهت مشاوره، راهنمای خرید و دریافت قیمت روز کانال با کارشناسان سپهر تهویه در ارتباط باشید.

با مشاوره این کارشناسان خریدی مطمئن و به صرفه را تجربه نمایید. همچنین شما می‌توانید از سپهر تهویه، کانال‌های دیگری همچون کانال چهارگوش را نیز خریداری نمایید.

تأثیر انواع دریچه گرد در قیمت کانال اسپیرال

یکی از عواملی که در قیمت کانال اسپیرال تأثیر دارد، نوع دریچه گرد آن می‌باشد. تأثیر انواع دریچه گرد در قیمت نهایی کانال گالوانیزه اسپیرال به شرح زیر می‌باشند. پیش از خرید کانال گرد ، به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

 دریچه گرد تخت (بلندگویی)

در صورتی که بخواهیم هوا را به صورت ریزشی به اطراف دهانه انشعاب کانال اسپیرال خارج کنیم، از دریچه گرد بلندگویی استفاده می‌کنیم. این دریچه می‌تواند از ریزش مستقیم و عمودی هوا از معبر خود، جلوگیری و هوای خروجی را به طرفین پخش کند. با بررسی قیمتی که این دریچه دارد، می‌توان گفت که مقرون به صرفه‌ترین محصول در دهانه‌های انشعاب کانال اسپیرال می‌باشد.

 دریچه گرد مشبک (لانه زنبوری)

هنگامی که ارتفاع محل دمش هوا نسبت به کف زمین زیاد باشد، باید که عمل دمش مستقیم هوا توسط دهانه دریچه صورت بگیرد؛ در اینگونه موارد مانند سالن‌های تولید یا سوله‌ها، از یک دریچه گرد مشبک استفاده می‌شود.

 دریچه جت نازل

با توجه به امکانات بالاترین پرتاب هوا از دهانه انشعاب کانال و ساختار دکوراتیو دریچه جت نازل، استفاده از این دریچه در مناطق شیک لوکس، بسیار رواج پیدا کرده است. به صورت کلی می‌توان گفت که قیمت کانال که از دریچه گرد جت نازل استفاده می‌کند، نسبت به دیگر کانال‌هایی که از دریچه‌های دیگر استفاده کرده‌اند، بالاتر می‌باشد. در صورتی که در پشت دریچه‌های گرد از دمپر استفاده شود، می‌تواند کمی باعث افزایش قیمت نهایی کانال شود.

خرید کانال اسپیرال در شهریار

خرید کانال اسپیرال در شهریار 

شماره تماس: 09100900610

امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی و صنعت، بهترین روش های تولید، امکان تولید قطعات و محصولات را در مقایسه با نسل های گذشته، دارای مزایای بی شماری از همان محصولات قدیمی می باشند. این کانال ها به عنوان جایگزینی برای کانال های مستطیلی و مربعی، کانال های مارپیچی دارای پیشرفت ها و مزایای قابل توجهی هستند که آنها را به انتخابی مطمئن برای سیستم های تهویه مطبوع تبدیل می کند.
در این مقاله به معرفی صفر تا صد این کانال همراه با مزایا و برتری های کانال های اسپیرال پرداختیم تا بتوانید انتخابی راحت و مطمئن برای کانال کشی سیستم تهویه مطبوع خود داشته باشید.

جهت خرید کانال اسپیرال، کانال پلی اورتان و … با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید با کارشناسان سپر تهویه تماس برقرار کنید و سفارش خود را در کمترین زمان تحویل بگیرید.

بهترین تولید کننده کانال اسپیرال کرج

اگر به دنبال شناخت بهترین تولید کننده کانال اسپیرال در غرب استان تهران هستید، سپهر تهویه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. سپهر تهویه یکی از اولین تولید کنندگان انواع کانال تهویه هوا می‌باشد که به روزترین تکنولوژی را در خط تولید خود استفاده می‌کند. کیفیت در این مجموعه مهمترین فاکتور است که بیش از هر چیزی رعایت می‌شود.

اگر قصد خرید با کیفیت ترین کانال اسپیرال موجود در بازار را دارید از فرصت مشاوره رایگان سپهر تهویه غافل نشوید تا لذت یک خرید عالی و پرسود را تجربه کنید. همچنین از آنجایی که شما مستقیم با تولیدکننده در ارتباط هستید، از واسطه خبری نخواهد و اسپیرال را با قیمت معقول و اصلی آن خریداری خواهید کرد.

ارتباط با سپهر تهویه

مجموعه سپهر تهویه، علاوه بر تولید کانال‌های اسپیرال، در زمینه تولید و عرضه محصولات دیگری همچون؛ کانال گالوانیزه، فن و هواکش، انواع دریچه و…. نیز فعالیت می‌کند. در صورت تمایل به خرید هر یک از محصولات کافی‌ است با شماره زیر تماس حاصل نمایید.
آدرس: تهران – شهریار – میدان جهاد –  ابتدای بلوار شورا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در این مقاله خواهید خواند

دسته بندی


https://spiralshabani.com/wp-content/uploads/2022/09/ww12.webp

https://spiralshabani.com/wp-content/uploads/2022/09/ww12.webp
راه های ارتباطی

پست الکترونیک

info@sepehr-tahvieh.com

ساعات کاری

9:00 صبح الی 8:00 شب